مقاله مقايسه نظرات نخبگان و مجريان در خصوص الزامات آموزش سواد رسانه‌اي (با رويکرد فرهنگي) به دانش آموزان ابتدايي

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

بخشی از متن مقاله مقايسه نظرات نخبگان و مجريان در خصوص الزامات آموزش سواد رسانه‌اي (با رويکرد فرهنگي) به دانش آموزان ابتدايي :


سال انتشار : 1395

تعداد صفحات :28

مقدمه و هدف پژوهش: در دهه های اخیر, استفاده بی رویه کودکان از رسانه های نوین زنگ هشدار نفوذ فرهنگ غرب را در کشورمان به صدا درآورده است.با عنایت به کنترل پذیری محدود , محدودیت گریزی و گریزناپذیری استفاده از این رسانه ها به نظر می رسد تنها راه حل بنیادین , آموزش شیوه استفاده مناسب از انواع محتواهای رسانه های نوین باشد. در این تحقیق, با هدف تحقّق زمینه های اجماع نظرات میان نخبگان ومجریان و افزایش امکان اجرای موفق, ضمن شناسایی الزامات آموزش سواد رسانه ای به مقایسه دیدگاه های این دو گروه از آگاهی دهندگان پرداخته شده است. روش پژوهش: تحقیق حاضر به دلیل آن که به دنبال کشف الزامات آموزش سواد رسانه ای بوده است, از نوع اکتشافی و به جهت « مقایسه نظرات نخبگان و مجریان» از نوع تبیینی می باشد. در این پژوهش, از تکنیک دلفی استفاده شده است. یافته ها: در نظرات نخبگان و مجریان تنها در دو مؤلفه , تفاوت معنادار مشاهده شد که این نتیجه, وجودِ همسویی غالب بین نظرات و دیدگاه های آنان را به اثبات می رساند. نتیجه گیری: اجماع نخبگان و مجریان در خصوص الزامات کسب « سواد رسانه ای » با رویکرد فرهنگی ویژه دانش آموزان ابتدایی محرز گردید , لذا شرایط برای پیاده سازی موفق سواد رسانه ای در این دوره مهیا می باشد.

لینک کمکی