بخشی از متن مقاله شناسايي مولفههاي برندسازي در گالريهاي هنري شهر تهران :
سال انتشار : 1395
تعداد صفحات :22
در محــیط رقابتی کنونی, برنـد بخش مهمی از یک کسب و کـار و دارایـیهـای یـک بنگــاه را تشــکیل مــی دهــد و خیلــی از کســب و کارهــا عقمند هستند که یاد بگیرند چطـور یـک برنـد موفـق بسازند. از اینرو تحقیق حاضر هدف خود را مقاله شناسايي مولفههاي برندسازي در گالريهاي هنري شهر تهران قرار داده است. که جمعیت آماری شامل مدیران گالریهای هنری فعال شهر تهران که یک نمونه 10 نفر از آنان به عنوان گروه خبرگان مورد مطالعه قرار گرفت و مخاطبان گالریهای هنری شهر تهران که یک نمونه تصادفی به حجم 385 نفر (به پیشنهاد فرمول کوکران برای جامعه آماری نامحدود) ازآنها مورد مطالعه قرار گرفت. ابزار گردآوری دادهها مرکب از 2پرسشنامه بود: که روایی آن به شکل صوری و پایایی آن از طریق ضریب آلفای کرونباخ (مقدار آلفا=813/0) مورد تایید قرار گرفت و برای شناسایی اولویت اهمیت مولفههای برندسازی درگالریهای هنری شهر تهران از نظر مخاطبان این گالریها استفاده شد. نتایج تحقیق مولفههای قابلیت بهخاطرسپاری برند (خاطره انگیز بودن, کوتاه بودن, آهنگین بودن, برخورداری از معنای فاخر) مولفههای محبوبیت برند (نمایشگاهها و رویدادهای هنری, حسن سابقه گالری, حسن شهرت مدیرگالری, جلب رضایت هنرمندان, ارتباط موثر با رسانهها, جلب اعتماد مجموعهداران) مولفههای قابلیت انطباق برند (. به روزرسانی مداوم وبسایت, تقویت رابطه با رسانهها, تلاش برای بهبود محتوای وبسایت, به روزرسانی پیامهای تبلیغاتی) و مولفههای قابلیت حفاظت از برند (نظارت دستگاههای مسوول بر اجرای قوانین مرتبط با حفاظت از برند, به روزرسانی قوانین مرتبط با حفاظت از برند, حمایت معنوی اداره ثبت شرکتها و علائم تجاری از برند گالریهای هنری, حمایت حقوقی وزارت ارشاد از گالریهای هنری) را برای برندسازی در گالریهای هنری شهر تهران شناسایی نمود.