بخشی از متن مقاله مقايسه سطح دانش و نگرش زيست محيطي دانش آموزان مقطع دبيرستان در مدرسه زيست محيطي و مدرسه غير زيست محيطي به منظور دستيابي به اهداف توسعه پايدار :
سال انتشار : 1395
تعداد صفحات :16
تحقیق حاضر به مقایسه سطح دانش و نگرش زیستمحیطی دانش آموزان پایه دوم دبیرستان رشته تجربی در مدرسه زیستمحیطی (مدرسه سبز) و مدرسه غیر زیستمحیطی پرداخته است. با توجه به محدود بودن تعداد دبیرستانهای زیستمحیطی در شهر تهران, یک مدرسه غیرانتفاعی دخترانه پیش رو در این زمینه در منطقه 2 آموزش و پرورش شهر تهران به عنوان جامعه آماری مدرسه زیستمحیطی انتخاب و با استفاده از فرمول کوکران, حجم نمونه آماری 50 نفر محاسبه شد. پس از بررسیهای لازم و انتخاب مدارس غیرزیستمحیطی, با استفاده از فرمول کوکران حجم نمونه آماری مدارس غیرزیست محیطی 42 نفر به دست آمد. روش تحقیق این پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی میباشد. در راستای این تحقیق از یک پرسشنامه سنجش دانش زیستمحیطی و یک پرسشنامه سنجش نگرش زیستمحیطی بر مبنای طیف لیکرت استفاده شد. نتایج تحقیق با استفاده از آزمون یومان ویت نی و آزمون تی گروههای مستقل نشان داد که سطح دانش زیستمحیطی در هر 5 بخش ارایه شده و نیز سطح نگرش زیستمحیطی دانشآموزان مدرسه زیستمحیطی در مقایسه با دانشآموزان مدرسه غیرزیستمحیطی به شکل معنیداری بالاتر است.