بخشی از متن مقاله رابطه ارزيابيهاي ذهني سرمايه گذاران حقيقي از محصول و برند و ترجيح آنان به خريد سهام :
سال انتشار : 1393
تعداد صفحات :29
هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه ارزیابیهای ذهنی سرمایه گذاران حقیقی از محصول و برند شرکت و ترجیح آنان به سرمایهگذاری در سهام آن شرکت است. این پژوهش از نظرروش, پژوهش توصیفی- همبستگی بوده و از نظر هدف کاربردی می باشد. جامعه آماری تحقیق شامل آن دسته از سرمایهگذاران حقیقی در بورس اوراق بهادار تهران بوده که طی دو سال منتهی به 31/3/91 اقدام به سرمایهگذاری در سهام شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران نموده اند. نمونه آماری این تحقیق شامل 384 نفر از سرمایه گذاران بوده که از روش نمونهگیری در دسترس انتخاب شده اند. ابزار گردآوری داده ها نیز پرسشنامه بوده که داده ها پس از جمع آوری با استفاده از نرم افزارهای SPSS و PLS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج تحقیق نشان می دهد که بین ارزیابیهای ذهنی از برند و محصول شرکت و ترجیح سرمایه گذاران حقیقی به سرمایهگذاری در سهام شرکت, رابطه معناداری وجود دارد.