بخشی از متن مقاله ارزشگذاري تصميمات ارزشآفرين سازمان مادر در کسب و کارهاي تابعه :
سال انتشار : 1395
تعداد صفحات :33
ضرورت وجود سازمان مادر از طریق شناسایی نحوه تاثیرگذاری و هم چنین میزان ارزشآفرینی تصمیمات و استراتژیهای سازمان مادر در برآورده ساختن انتظارات ذینفعان کسب و کارهای تابعه مشخص میشود. استراتژیهای سازمان مادر اگر منجر به افزایش جریانهای نقدی , نرخ رشد مورد انتظار , مدت زمان رشد فزاینده و یا کاهش هزینه استفاده از سرمایه نشوند, ارزشی در کسب و کارهای تابعه خود خلق نمیکنند. در این تحقیق استراتژیها و تصمیمات سازمان مادر را به عنوان یک دارایی نامحسوس در نظر میگیریم و با استفاده از رویکردهای ارزشگذاری فرآیندی را ارائه میدهیم که بتوانیم میزان ارزش آفرینی تصمیمات سازمان مادر را در کسب وکارهای تابعه آن بسنجیم.